Alla inlägg under mars 2007

Av emmylou - 29 mars 2007 21:03

Min nya kompis Halebop erbjuder mig en fantastisk tjänst. Ladda ditt kontantkort för 300 kronor, och du skickar gratis sms i 30 dagar! Jag älskar att skicka sms. Mina syskon vet att jag skickar gratis sms och de kan ofta få sms som är ganska värdelösa. Häromsistens påminde min syster mig om att hon ofta får sms av mig som inte är av direkt vikt, utan är mer direkta iaktagelser av saker eller personer som finns omkring mig. Exempel: Hur kommer det sig att personer med dålig hy ofta har vackra ögon? Eller Jag har precis fastnat i dörrarna på tunnelbanan och har fläskläpp!! eller Fan vad jag älskar Stockholm när solen skiner. Glädjen av att dela med mig av dessa små tankar är stor. Givande och trevlig. Idag vill jag hälsa till Olof som sliter hårt på sitt nya jobb. Jag älskar dig!

Av emmylou - 29 mars 2007 09:09

Ursäkta det knappa bloggandet på sistonde, men det är nämligen så att jag varit en minst sagt upptagen kvinna. Idagarna avslutar jag min utbildning och jag har sprungit på arbetsintervjuer. Jag har kommit på att likheten mellan att gå på arbetsintervju och gå till en psykolog är ganska lik!Man sitter på ett stängt kontor vid ett litet bord som är en bit ifrån ett skrivbord. Det enda som saknas är pappersservetterna i motten. Det kanske man borde införa på arbetsintervjuerna ochså, så att man kan gråta en skvätt när man får frågor som; Hur tror du att dina gamla kollegor skulle beskriva dig??Skämt å sido. Jag har fått jobb på en förskola som verkar supermysig. De har espressomaskin i fikarummet!

Av emmylou - 24 mars 2007 17:49

Jag är i Malmö förresten. Shit vad fint det är här! Om Stockholm förintades av en atombomb skulle jag kanske flytta hit!

Av emmylou - 24 mars 2007 17:27

Visste ni att det finns en klubb för alla i Sverige som heter Kenneth? Svenska Kenneth klubben anser bland annat att Kennethdagen (22 mars)ska bli officiell flaggdag! Årets Kenneth heter Kenneth Winborg! Visst är det fantastiskt? Årets Kenneth fick frågan om vad de kallar varandra på sina träffar. Svaret är ju självklart. Broder!Här nedanför ser ni årets Kenneth. Han har fått utmärkelsen på grund av sin strid för en sänkning av bensinskatten. Han berättar i en exlusiv intervju att det inte alltid har varit lätt att heta Kenneth. Jag tror honom. När jag var inne på svenska Kenneth klubbens hemsida, slogs jag av att alla Kennetharna faktiskt påminde lite om varandra. Konstigt va? Ungefär lika konstigt som att alla problemisar i mitten av 80-talet hette Ronny, Conny eller Johnny.

Av emmylou - 15 mars 2007 13:47

Idag har jag pratat om skottår med mina ettor. De hade många roliga funderingar om vad det var. Jag förklarade att det var något som inträffade vart fjärde år.Jag frågade om de visste varför.Joel trodde att det var för att då var det vinter-OS!Adrian trodde att skottår var ett år då alla fick välja själva när de skulle fylla år!Tyckte att det var ganska sköna förklaringar!

Av emmylou - 14 mars 2007 11:48

Det är många barnboksförfattare som aldrig blir publicerade. Och det kan jag förstå, efter att ha tagit del av bokförlagens lista med bannlysta barnböcker. Min personliga favorit är; Du är annorlunda och det är inte bra.Pappas nya fru, Lennart. Kontroll på lekplatsen: Rädsla inger respekt. Nicke Nyfiken och högspänningsstängslet. Pojken som dog efter att ha ätit upp alla grönsakerna. Saker som rika barn har, som du aldrig kommer att få. Hur man mår bra av att få andra barn att gråta. Du är annorlunda och det är inte bra. Plopp! Säger hamstern och andra roliga saker att göra i mikrovågsugnen. Pappa dricker för att du skriker. Morfar får en kista. Lotta var så olydig att mamma slutade älska henne. Alla katter kommer till helvetet. Den lilla skvallrande morsgrisen. Nu får det vara slut, du ska adopteras bort. Gott godis: En guide till främlingar och deras godispåsar. Du är en olycka. Roliga ord på tre bokstäver som man kan dela med sig av. Ställen som mamma och pappa gömmer barnförbjudna saker på. Gubben i månen är egentligen Satan. Se katten Pelle. Se katten Pelle flyga. Dina mardrömmar är verkliga. Barnens guide till liftande. Var vill du begravas? Pappa slog dig för att du var dum. Varför fru gaffel och herr eluttag inte kan vara vänner.Varför du inte borde lita på dina föräldrar. Hur du får din mamma att gråta (illustrerad)

Av emmylou - 12 mars 2007 15:28

Igår skrev jag mitt CV och skickade ut till ca 10 stycken förskolor som annonserade på platsbanken.Jag har redan intervjuer inbokade, så det känns bra!Jag har bara valt förskolor i fancy-spancy områden med canada gås mammor och portföljpappor. Uppstyrt ska det vara. Orkar inte börja min karriär med att bygga broar i förorten.

Presentation

Omröstning

Om du hittar en godisbit när du städar köket, skulle du äta upp den då?
 Antagligen. Skulle damma av den först
 Ja, men det skulle jag aldrig erkänna.
 Skulle först försöka erinra mig var den kom ifrån och hur länge den kan ha legat där.
 Nej, fy bubblan.
 Ja, men bara om den låg i ett skåp.
 Skulle slickat på den först.
 Skulle bjuda min sambo på den och låtsas som ingenting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards