Alla inlägg under november 2006

Av emmylou - 28 november 2006 16:10

Har äntligen kommit igång på allvar med examensarbetet.Åker till Karlstad nästa vecka och kommer förhoppningsvis ha många givande och inspirerande möten med min handledare.Tänk om man bara kunde trycka på en knapp så var allt färdigt...Ja ja, Har en trevlig dag att se fram emot imorgon, först ska jag träffa ljuvliga syster+barn, sen middag hos Jenny. Yey!

Av emmylou - 26 november 2006 16:14

Syster # 2

Av emmylou - 24 november 2006 18:49

Idag har jag köpt en hårprodukt för 229 spänn.Så jävla typiskt. Jag ber min frisör om en bra produkt för volym och glans. Jag brukar inte vara den som tycker att det är pinigt att fråga efter priset, men med löning på fickan och platt hår så slog jag till utan att först priskolla. När jag kommer hem upptäcker jag att den känns kletig och STINKER hubba-bubba. Man får ju ENBART skylla sig själv.

Av emmylou - 24 november 2006 18:37

Saker och händelser jag minns starkt från min barndom:- Hur mammas kind luktade efter hon gått från bussen en kall dag i november, I hallen stod jag och kramade henne. Jag minns precis hur hon luktade. Len hud och frisk luft.-Vinylknastret från "Barnen i bullerbyn" och senare, The Beatles.- Hur jobbigt det var att vara tvungen att ha stickade "kalasbyxor" under klänningen när man fick följa med mamma och pappa på fest.-Den vita stenen-Att väcka mina systrar på helgerna. Och hur mycket de tyckte om mig när de kom och hälsade på efter de flyttat utomlands.-Mina tankar om sex. För mig var det OBEGRIPLIGT hur någon frivilligt ville utsätta sig för det. Anledningen att jag funderade mycket på det var att jag gärna ville ha barn när jag blev stor. Jag försökte febrilt komma på en lösning och slutligen var adoption min enda framtida utväg.

Av emmylou - 23 november 2006 00:54

Marie Antoinette. Den var helt fantastisk.

Av emmylou - 22 november 2006 16:50

Kära handledare!Som bekant så är jag en bra bit på väg in i processen med med mitt examensarbete vid lärarutbildningen. Hittils har det gått relativt bra, Jag har hittat adekvat litteratur till uppsatsen och jag även kommit en bra bit in på syfte och frågeställning. Jag har dock ett smärre problem. Jag har nämligen ett distraktionsmoment i mitt forskande. Internet. Datorn är förvisso ett oundbärligt verktyg till min vetenskapliga uppsats, men jag börjar tro att den skjälper mig mer än vad den hjälper mig. Jag tror dock att jag kan ha kommit på ett sätt hur jag ska lösa problemet, givetvis förutsatt att detta inte innebär extra arbete för dig. Eftersom internet är något jag alltid kommer tillbaka till, så har jag funderat på om ett ämnesbyte vore passande. Mitt förslag är Britney Spears skilsmässa? Detta är något som media uppmärksammat mycket på sista tiden, och det är, efter alla "felklick" med musen, något jag tror mig besitta en större kunskap om vid det här laget. Vad säger du? Skulle ett ämnesbyte vara helt omöjligt att bevilja? Jag hra även funderat på frågeställningen; Har samhället gjort tillräckligt för att stödja Britney? Alternativt; Hur kan man som lärare i skolan integrera Britneys musik i undervisningen? Tack på förhand,Med vänlig hälsning, Emma Nilsson

Av emmylou - 22 november 2006 16:27

Ja, det har jag. Nu är det snart slut med blåmärken på knäna efter nattliga toalettbesök i blindo. Jag kommer inte längre att behöva svidande linser eller glasögon som jag känner mig nördig i. Slut är det också på min sambos favoritsysselsättning med att blåsa imma på brillorna.Jag har inspirerats av Anna. Jag vägrar vara en foureyes. På måndag ska jag till Novius och låta en (förhoppningsvis erfaren) kirurg titta in i mina blå.

Av emmylou - 20 november 2006 18:01

Idag har jag varit på ett köpcentrum som gav mig ångest. Mer ångest än vad man fick när man var hemma och var sjuk och det bara var utbildningsradion på tv. Köpcentrum ska vara ljusa, glittrande, kommersiella med snygga tjejer med långa naglar. Stinsen, kommunistköpcentret. Vilket skämt. Länge leve Kista!

Presentation

Omröstning

Om du hittar en godisbit när du städar köket, skulle du äta upp den då?
 Antagligen. Skulle damma av den först
 Ja, men det skulle jag aldrig erkänna.
 Skulle först försöka erinra mig var den kom ifrån och hur länge den kan ha legat där.
 Nej, fy bubblan.
 Ja, men bara om den låg i ett skåp.
 Skulle slickat på den först.
 Skulle bjuda min sambo på den och låtsas som ingenting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards