Alla inlägg under mars 2008

Av emmylou - 25 mars 2008 20:12

Jag vet inte om det är jag som är knäpp, men idag garvade jag i fem minuter åt Petters skämt. (Petter är 5 år)


Det var en elefant som var ute och gick, så träffade den en giraff;


-Varför har du så konstiga horn på huvudet?

-Du då? Jag har i alla fall ingen snopp i ansiktet!


Petter hade hittat på den själv. Jag skrattar när jag skriver. ha ha ha.

Av emmylou - 24 mars 2008 20:11

Jag tycker egentligen att hundar är ganska äckliga. De luktar illa, de hårar och framför allt så slickar de sig i rumpan. Det är äckligt med folk som sover med sina hundar i sängen, det är äckligt med hunddagis. Hundmat luktar skit, och jag tycker det är extra äckligt med hundars rumphål som alltid syns.


Men ändå har jag blivit förälskar i bullterriern. Den är så snygg, så cool, så självständig. Om jag är förälskad så är det INGET mot vad Micke är. Han tjatar varje dag om att han så gärna vill ha en "bananfeja". Ingen av oss har haft hund tidigare. Vad tycker ni?

Av emmylou - 23 mars 2008 11:40

Min bror Olof skulle åka kommunalt med en såndäringa sms-biljett. Du vet, du skickar ett textmeddelande till SJ och sedan får du ett sms som bekräftelse på att du har betalat. Sms:et visar du sedan upp för spärrvakten alternativt busschauffören. (Det är förrseten Olof som lärt mig hur man plankar i tunnelbanan i karusellinsläppet. Du sträcker helt sonika fram foten så långt att du touchar fotocellen på andra sidan, drar tillbaka spärren, och slinker förbi! En gång såg jag en tuff kille som gjorde det, bara det att han snavade på sina skosnören, ramlade och tog emot sig med pannan. Detta för att sekunden senare upptäcka att spärren var obemannad och att den gröna lampan blinkade. ha ha)


Hur som helst, när Olof visade upp SL-sms:et för spärrvakten såg han bara häpen ut, för att sedan utbrista:

Nej, nej, nej.

Olof funderade på att börja jiddra med 2-meters gambianen men vände slutligen på telefonen för att kontrollera sms-biljetten.


Nej jag tänker inte komma till Kellys.

Du blir så konstig alltid när vi är där.

Av emmylou - 20 mars 2008 18:54

Av emmylou - 19 mars 2008 20:10

Det är många barnboksförfattare som aldrig blir publicerade. Och det kan jag förstå, efter att ha tagit del av bokförlagens lista med bannlysta barnböcker. Min personliga favorit är; Du är annorlunda och det är inte bra.



Pappas nya fru, Lennart.



Kontroll på lekplatsen: Rädsla inger respekt.



Nicke Nyfiken och högspänningsstängslet.



Pojken som dog efter att ha ätit upp alla grönsakerna.



Saker som rika barn har, som du aldrig kommer att få.



Hur man mår bra av att få andra barn att gråta.



Du är annorlunda och det är inte bra.



Plopp! Säger hamstern och andra roliga saker att göra i mikrovågsugnen.



Pappa dricker för att du skriker.



Morfar får en kista.



Lotta var så olydig att mamma slutade älska henne.



Alla katter kommer till helvetet.



Den lilla skvallrande morsgrisen.



Nu får det vara slut, du ska adopteras bort.



Gott godis: En guide till främlingar och deras godispåsar.



Du är en olycka.



Roliga ord på tre bokstäver som man kan dela med sig av.



Ställen som mamma och pappa gömmer barnförbjudna saker på.



Gubben i månen är egentligen Satan.



Se katten Pelle. Se katten Pelle flyga.



Dina mardrömmar är verkliga.



Barnens guide till liftande.



Var vill du begravas?



Pappa slog dig för att du var dum.



Varför fru gaffel och herr eluttag inte kan vara vänner.



Varför du inte borde lita på dina föräldrar.



Hur du får din mamma att gråta

Av emmylou - 15 mars 2008 02:28

Jag har egentligen som regel att inte "dagboksblogga" a´la Ebba von sydow, typ, "Idag har jag druckit en minimjölkslatte och powerwalkat längs djurgården", men jag kommer precis hem från jobbfest med gemensam middagslagning och tillhörande karaoke. Jag har nog aldrig hört "summer of -69" så många gånger (och så falskt) på en och samma kväll. Men jag tycker i alla fall så mycket om min nya kollega Ida. Och min gamla kollega Margarita, Tänk att det finns så trevliga och roliga  människor. Den ena från Ryssland och den andra från Gävle. Fina och bra.

Presentation

Omröstning

Om du hittar en godisbit när du städar köket, skulle du äta upp den då?
 Antagligen. Skulle damma av den först
 Ja, men det skulle jag aldrig erkänna.
 Skulle först försöka erinra mig var den kom ifrån och hur länge den kan ha legat där.
 Nej, fy bubblan.
 Ja, men bara om den låg i ett skåp.
 Skulle slickat på den först.
 Skulle bjuda min sambo på den och låtsas som ingenting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards