Alla inlägg den 2 november 2006

Av emmylou - 2 november 2006 19:49

Jag och min syster Sofia har inte riktig samma dygnsrytm. Det kanske är ganska logiskt eftersom hon är småbarnsmamma med två små som inte vill sova, har ont i magen, ska ammas eller sparkas i magen med små svettiga fötter. Jag däremot har ju som bekant inga barn att natta eller bäbisar att dela säng med. Jag har bara en rödhårig timmermaskin i sängen, men det ska vi inte prata om nu. Hur som helst så har jag, efter några kortare diskussioner med mig själv, kommit fram till att jag, givetvis bara under den här korta perioden, får sova tills jag vaknar! Med ett internetberoende lika långt gånget som mitt, är sena kvällar och nätter med datorn snarare en regel än ett undantag. Jag har även upptäckt CSI miami som börjar vid midnatt på trean. Rafflande spänning och heta intriger under floridas stekande sol. Jag kommer antagligen att, från och med maj 2007, arbeta som lärare i resten av mitt aktiva yrkesliv. Detta innebär en oerhörd struktur i vardagen, och att overtyga chefen att man vill flexa, eller arbeta hemifrån, är antagligen svårt att genomföra i den branchen. Med andra ord så kommer jag antagligen att gå upp ca 07.00 i typ 40 år. Eftersom mitt 10 veckorlånga studieuppehåll avslutas i och med att nästa vecka börjar, så kommer det också att bli slut på sovmornarna.Det jag egentligen skulle komma till, i mitt livs första blogginlägg, var att Sofia ringde och väckte mig kl 11.20 i morse och insisterade på att det inte går att ha en blogg med bara bilder! Hon ville läsa också. Helst roliga anekdoter om tanter som ramlar med mat i munnen. Jag ska vetkligen göra mitt bästa, och framför allt, hålla ögonen öppna. Kram på er

Av emmylou - 2 november 2006 01:14

Fina killen igen

Av emmylou - 2 november 2006 01:11

Av emmylou - 2 november 2006 01:09

Fina Esra, coolaste halvturken på Östlandet

Av emmylou - 2 november 2006 01:09

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Om du hittar en godisbit när du städar köket, skulle du äta upp den då?
 Antagligen. Skulle damma av den först
 Ja, men det skulle jag aldrig erkänna.
 Skulle först försöka erinra mig var den kom ifrån och hur länge den kan ha legat där.
 Nej, fy bubblan.
 Ja, men bara om den låg i ett skåp.
 Skulle slickat på den först.
 Skulle bjuda min sambo på den och låtsas som ingenting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards